က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Monday, June 27, 2016

တစ္ေန႔ကို ကယ္လိုရီ ၁၀၀ အထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ေစမယ့္ နည္းလမ္း ဆယ္ခု




တစ္ေန႔ကုိ ကယ္လုိရီ ၁၀၀ ေလွ်ာ့ခ်တာက သင့္ကို တစ္ႏွစ္ အတြင္းမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ၁၀ ေပါင္ က်ဆင္း သြားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္ပါတယ္။

အခုေျပာျပမယ့္ နည္းလမ္းေတြ ထဲက တစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေန႔စဥ္ လုပ္ေဆာင္ ၾကည့္ပါ။ တစ္ေန႔ကို ကယ္လုိရီ ၁၀၀ ေလာင္ကၽြမ္း ေစပါတယ္။

နည္းလမ္း (၁)

သင္စားတဲ့ အစား အစာေတြရဲ႕ ပမာဏကို မွန္မွန္ကန္ကန္ စားတတ္တဲ့ အေလ့ အက်င့္ ရွိေနဖုိ႔က အေရးႀကီး ပါတယ္။ သင္စားမယ့္ ပန္းကန္ကို ေလးပံုပံုၿပီး တစ္ပံုကို ထမင္း၊ ႏွစ္ပံုကို ဟင္းသီး ဟင္းရြက္နဲ႔ က်န္တစ္ပံုကို သားငါး ထည့္စားပါ။

နည္းလမ္း (၂)

သင္အစာ စားတဲ့ အခါ ဗုိက္ျပည့္ သြားေအာင္ စားမယ့္ အစား ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိပဲ ျပည့္ေအာင္ စားၿပီး က်န္တဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ေတာ့ ေလွ်ာ့ စားေပးပါ။

နည္းလမ္း (၃)

သၾကားမပါဘဲ အန႔ံထည့္ ထားတဲ့ ပီေကကုိ တီဗီၾကည့္ရင္း၊ အင္တာနက္ သံုးရင္း ဝါးေပးပါ။ ညစာ မစားခင္ ပီေက ဝါးေပးတာက ညစာ ေလွ်ာ့စား မိေစပါတယ္။

နည္းလမ္း (၄)

စကား တေျပာေျပာနဲ႔ ထမင္းစားတာက သင္ဗုိက္ျပည့္ သြားတယ္ ဆုိတာကို မသိႏုိင္ ေတာ့ဘဲ အစာကို အထိန္း အကြပ္မရွိ စားမိ တတ္ပါတယ္။ စားတဲ့ အစား အေသာက္ ကိုလည္း သင့္က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္မႈ ရွိ၊ မရွိ မေရြးခ်ယ္ မိေတာ့ပါဘူး။ အမ်ားစုက ဒီအခ်က္ကို ေမ့ေန တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာ စားခ်ိန္မွာ စကားမေျပာဘဲ သင္စားတဲ့ အစာအေပၚမွာပဲ အာ႐ံုစုိက္ၿပီး စားေပးပါ။

နည္းလမ္း (၅)

ေယာဂနဲ႔ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္တာ ဘယ္လုိ ဆက္စပ္ေနလဲ ဆုိတာကို သုေတသီေတြက ေလ့လာ ၾကည့္တဲ့ အခါ ေယာဂ ေလ့က်င့္ သူေတြဟာ အစားအေသာက္ စားရာ မွာလည္း သတိထားၿပီး စားေသာက္တဲ့ အက်င့္ ရသြားၿပီး အစား အေသာက္ေတြကို အလြန္ အမင္း ျပည့္အင့္တဲ့ အထိ မစားမိေအာင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္း ျမင့္မား လာတာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

နည္းလမ္း (၆)

ဝက္ဆားနယ္ေျခာက္ စားတာ၊ အသားညႇပ္ ဆင္းဒ္ဝွစ္ စားတာေတြကို ေရွာင္လုိက္ပါက သင္စားတဲ့ အစား အေသာက္ ထဲကေန ကယ္လိုရီ ၁၀၀ ရရွိမႈကို ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။ အသားနဲ႔ခ်ိစ္ ညႇပ္ထားတဲ့ ဆင္းဒ္ဝွစ္အစား အသီးအရြက္ ညႇပ္ထားတဲ့ ဆင္းဒ္ဝွစ္ကို စားေပးပါ။

နည္းလမ္း (၇)

ေကာက္ႏွံ တစ္ခု လံုးကို စားသံုးေပး ပါက ကယ္လိုရီ အနည္းငယ္သာ ရရွိေစၿပီး ကိုလက္စထေရာ အဆင့္ကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ ေကာက္ႏွံ တစ္ခုလံုးနဲ႔ ျပဳလုပ္ ထားတဲ့ အစား အေသာက္ေတြ သင့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မ်ားစြာ ဝယ္ယူ စားသံုးႏုိင္တယ္ ဆိုေပမယ့္ သၾကားနဲ႔ ခရင္မ္ ပါဝင္မႈ မ်ားတာေတြကို မစားသင့္ပါဘူး။

နည္းလမ္း (၈)

အခ်ဳိရည္ေတြ ေသာက္မယ့္ အစားေရပဲ ေသာက္ပါ။ သင္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ သၾကား ၁ဝ ဇြန္းစာ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသား ျဖစ္ေစ ပါတယ္။ ေရပဲ ေသာက္ရ တာကို မႏွစ္သက္ ပါက ေရထဲကို ေရွာက္ရည္ အနည္းငယ္ ညႇစ္ၿပီး ေသာက္တာ၊ စေတာ္ဘယ္ရီသီး ထည့္ေသာက္မ်ဳိး လုပ္ေဆာင္ပါ။

နည္းလမ္း (၉)

ညစဥ္ အိပ္စက္တိုင္းမွာ အိပ္ခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီ ပိုအိပ္စက္ ေပးပါက တစ္ႏွစ္ အတြင္းမွာ ကုိယ္ အေလးခ်ိန္ ၁၄ ေပါင္ က်ဆင္းေစ တယ္လုိ႔ မစ္ခ်ီကန္ တကၠသိုလ္မွ သုေတသီ
ေတြက ေျပာပါတယ္။ အိပ္စက္မႈ ပိုတာက သေရစာ စားခ်င္စိတ္ကုိ ေလွ်ာ့ခ် ေပး တာေၾကာင့္ ကယ္လိုရီ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ က်ဆင္းေစ တယ္လုိ႔ ယူဆၾကပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကဘူး ဆုိေပမယ့္ အိပ္စက္ခ်ိန္ ပုိယူတာက အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိေစ ပါတယ္။

နည္းလမ္း (၁၀)

အစာစားဖုိ႔ အခ်ိန္မိနစ္ ၂၀ ေပးၿပီး ျဖည္းျဖည္း စားပါ။ ဒါဟာ ရွင္းလင္း လြယ္ကူၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစႏိုင္တဲ့ ထိပ္တန္း နည္းလမ္း တစ္ခုပါ။ အစာကို တစ္လုတ္ခ်င္း၊ တစ္ကိုက္ခ်င္း အရသာခံ စားသံုးပါက အစာစားခ်ိန္ သိသိသာသာ ေႏွးေကြး သြားေစပါတယ္။ အစာကို အျမန္စားသံုးပါက တင္းတိမ္သြားၿပီး ဆာေလာင္မႈ ေျပေပ်ာက္သြားၿပီ ဆိုတဲ့ သတင္း အခ်က္ အလက္ကုိ ဦးေႏွာက္ဆီ ပို႔ေဆာင္တဲ့ ေနရာကို ပိတ္ဆို႔ လိုက္တာေၾကာင့္ အစာပုိစား မိေစပါတယ္။

Ref : Good Health

Originally published at - http://health.thithtoolwin.com/2016/06/blog-post_22.html

No comments:

Post a Comment