က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Sunday, June 18, 2017

ေလ့က်င့္ခန္းလြတ္ အစားအစာနဲ႔ စားေသာက္ နည္းမ်ား




က်ေနာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေရဓာတ္ အပါ အဝင္ အစား အစာ ကေန ရရွိတဲ့ အာဟာရ ဓာတ္ေတြနဲ႔ တေန႔တာကို အ ေကာင္းဆုံး ျဖတ္သန္းၿပီး ရွင္သန္ေန ၾကတာပါ။ အဲဒီမွာ အစာ ကေန ရရွိတဲ့ အာဟာရ ကိုေတာ့ ကယ္လိုရီနဲ႔ တိုင္းတာ ပါတယ္။

တေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ ကယ္လိုရီထက္ ပိုၿပီး မ်ားမ်ား စားမိ၊ စုမိ လာရင္ေတာ့ မၾကာခင္မွာ သင္ဟာ ၀ လာ ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို မ ဝေအာင္ ကယ္လိုရီ အပို မရွိဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။

အေကာင္းဆုံး ကေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပး ဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္နည္း သူေတြ၊ ပ်င္းသူေတြ အတြက္ အစာထဲမွာ ကယ္လိုရီကို ေလာင္ကြၽမ္း ေစမယ့္ အစာေတြ ေရာေႏွာ စားေပးမယ္ ဆိုရင္ ေလ့က်င့္ခန္းခ်ိန္ သက္သာေစ ပါလိမ့္ မယ္။ ဘယ္လို အစာေတြ ေရာစားေပး သင့္ပါသလဲ။

(၁) အခါး႐ြက္ေတြကို အစိမ္းလိုက္ ေရာစားပါ

အစိမ္းလိုက္စားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အစိမ္းလိုက္ စားဖို႔ အဆင္မေျပရင္ အစိမ္းေရာင္ မေပ်ာက္ေအာင္ ေၾကာ္၊ ျပဳတ္၊ စားလို႔ ရပါတယ္။ ခါးသက္တဲ့ အ႐ြက္ေတြကို စားေပးနိုင္ပါတယ္။ ၾကက္ဟင္းခါး႐ြက္၊ ေဂြးေတာက္႐ြက္ေတြ အစ ကိုက္လန္လို အနည္းငယ္ပဲ သက္ခ်င္တဲ့ အ႐ြက္ေတြကိုပါ စားေပးနိုင္ပါတယ္။

(၂) ခ်ိစ္ကို အစိမ္းစားပါ

အစိမ္းလို႔သာ ဆိုရတာ တကယ္ေတာ့ ခ်ိစ္ဟာ ဒီအတိုင္း စားလို႔ ရတဲ့ အစာ တခုပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အပူေပး၊ ေပါင္းခံ၊ ခ်က္ ျပဳတ္ စားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ခ်ိစ္ကို အထုပ္လိုက္ ဝယ္ၿပီးသား အတိုင္း စားသုံးေပးျခင္းကို ဆိုလိုတာပါ။

(၃) အုန္းဆီ စားေပးပါ

ျပည္တြင္းမွာေတာ့ အရင္က စားအုန္းဆီေတြ မဝင္ခင္က ျဖည့္စြက္ဆီအျဖစ္ အသုံးျပဳသူ တခ်ိဳ႕ ရွိပါတယ္။ အခုေတာ့ စား သုံးပုံစံအျဖစ္ မစားၾကေတာ့ပါ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အုန္းဆီဟာ အစာေခ်စနစ္မွာ ခႏၶာကိုယ္တြင္းကို အဆီအေနနဲ႕ မဝင္ဘဲ စြန႔္ ထုတ္စနစ္ဆီကို အျမန္ေရာက္သြားတတ္လို႔ အဆီပို မျဖစ္ေစဘဲ ဆီစား မယ္ဆိုရင္ အုန္းဆီကို စားေပး နိုင္တယ္လို႔ ေလ့လာ ခ်က္ေတြ အရ သိလာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၄) အခ်ဥ္ဖတ္ စားေပးပါ

အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ေဂၚဖီခ်ဥ္ပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္တြင္းမွာ အခ်ဥ္မ်ိဳးစုံ ျပဳလုပ္စားသုံးသလို မုန္လာဥ၊ အ႐ြက္၊ အစုံကို အခ်ဥ္ လုပ္ၿပီး စားေပးနိုင္ပါတယ္။ အစာအိမ္တြင္း ေခ်ဖ်က္ စနစ္ကို ပိုမို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ကယ္လိုရီ အပို ျဖစ္ေစမႈ နည္း ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

(၅) ပန္သီးနဲ႔ ထုတ္ ရွာလကာရည္ ေသာက္သုံး ေပးပါ

ပ်ားရည္နဲ႔ ေရာစပ္ၿပီး ေသာက္သုံး နိုင္ပါတယ္။ မနက္ အိပ္ယာထ၊ ညအိပ္ရာဝင္ အခ်ိန္ေတြမွာ တရက္ တႀကိမ္ စားပြဲတင္ တဇြန္းစာပဲ ပုံမွန္ ေသာက္သုံး ေပးရင္ ရပါတယ္။ အေလးခ်ိန္ က်ေစဖို႔ အေကာင္းဆုံး အကူညီေပး အစာလို႔ သတ္မွတ္ ထား တာပါ။

(၆) ကာဖင္းဓာတ္ရယူပါ

ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္း တမ်ိဳးတည္း မဟုတ္ဘဲ ကာဖင္းဓာတ္ ပါရွိတဲ့ အစာေတြကို ပုံမွန္ သင့္႐ုံ စားေသာက္ေပးရင္ ရပါတယ္။ သူက ကယ္လိုရီ အပိုကို ေလာင္ကြၽမ္း ေစမႈထက္ ကယ္လိုရီ အပို ျဖစ္ မလာေအာင္ ထိန္းေပးနိုင္မႈ အားေကာင္းတာ ေတြ႔ရ ပါတယ္။

(၇) ကင္ခ်ီ စားေပးပါ

သူ႕မွာ အစပ္၊ အခ်ဥ္နဲ႔ အ႐ြက္ရဲ႕ဓာတ္ သေဘာေတြ ေကာင္းေကာင္း ပါရွိလို႔ စားသုံး ေပးဖို႔ အဆင္ေျပပါတယ္။ အစာေခ် စနစ္ကို အားေကာင္း ေစပါတယ္။ သင့္႐ုံ ပုံမွန္ စားသုံးေပး သင့္တယ္လို႔ သိရ ပါတယ္။

(၈) ဒိန္ခ်ဥ္ သီးသန႔္ ေသာက္ပါ

ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ဒိန္ခ်ဥ္ကို ထန္းလ်က္ရည္ ဒါမွမဟုတ္ သၾကားရည္နဲ႔ ေရာေသာက္ ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း အသီးအႏွံနဲ႔ ေရာစပ္ ေသာက္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံး ကေတာ့ ဒိန္ခ်ဥ္ကို ဒီအတိုင္း ေသာက္ေပးပါ။ အစာေခ် စနစ္ အတြက္ အက်ိဳးျပဳ ဘက္တီးရီးယား ပါဝင္မႈ အထူး မ်ားျပား ေကာင္းမြန္စြာ ပါရွိလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၉) င႐ုတ္သီး စားေပးပါ

အမႈန႔္အေနအထားမွာ ေရာစပ္ ဓာတုပစၥည္း ပါရွိနိုင္ တာေၾကာင့္ င႐ုတ္သီး အေတာင့္ကို ပုံမွန္ သင့္႐ုံ စားေပးတာ အေကာင္း ဆုံးပါ။ ေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ အပါ အဝင္ အဆီကိုပါ ေခ်ဖ်က္ ေပးနိုင္ၿပီး ကယ္လိုရီ အပိုကို ေလာင္ကြၽမ္း ေစနိုင္ ပါတယ္။

Ref: www.rd.com

ဓါတ္ပံု ဒီဇိုင္း-ေက်ာ္မ်ိဳးထိုက္/ ဧရာဝတီ

From : ဧရာဝတီ by ခ်စ္ေဖ (ေတာင္တြင္းေျမ) 18 June 2017

Originally published at - =source=

No comments:

Post a Comment