က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Saturday, January 16, 2016

သၾကားတစ္ဇြန္း ထည့္ထားေသာ ေရက အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္မ်ားထက္ ပိုေကာင္း




အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္ေတြ ေခတ္စား ေနတဲ့ ေခတ္မွာ ပညာရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္ေတြဟာ က်န္းမာေရးကို ထိခုိက္ႏုိင္ တယ္လုိ႔ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား လက္ခံ ထားၾကပါတယ္။

အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္ ေတြေၾကာင့္ က်န္းမာေရးကုိ တုိက္ရုိက္ ထိခုိက္ႏုိင္ရုံ မက ေနာက္ပုိင္း ျပႆနာေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ျဖစ္တတ္ ၾကပါတယ္။

အခုေတာ့ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ Bath University က သုေတသန ပညာရွင္ေတြဟာ ေရထဲကုိ သၾကားထည့္ၿပီး ေသာက္တာဟာ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ ေသာက္တာထက္ စာရင္ ပုိၿပီးေတာ့ ေကာင္းေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ေဖာ္ထုတ္ ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

အခ်က္အလက္ေတြ အရ သၾကား တစ္ဇြန္း အျပည့္ထည့္ ထားတဲ့ ေရဟာ အားကစား လုပ္ရာမွာ အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္ေတြ ထက္ေတာင္ ပုိၿပီး အစြမ္း ထက္ေန ေသးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

သူတုိ႔ဟာ သၾကားထည့္ထားတဲ့ေရကုိ ေသာက္ၿပီး အားကစားလုပ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဘာမွမေသာက္ထားတဲ့သူေတြအားကစားလုပ္ရာမွာ ထြက္ေပၚလာတဲ့ က်ရႈံးေအာင္ျမင္
မွဳေတြကုိ ေရတြက္ ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

အားကစားလုပ္ေနခ်ိန္မွာ သၾကားအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ အလွ်င္အျမန္ပဲ သၾကားေတြကုိအူကေန စုပ္ယူသြားတာကုိ သုေတသီေတြကေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ အဖြဲ႔သားေတြဟာ မ်ားစြာေသာ အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္ေတြက ဘယ္လုိ Carbohydrates ေတြပါ၀င္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ စြမ္းအင္ကုိ သိမ္းဆည္းႏုိင္တယ္ ဆုိတာပါ ေလ့လာ ခဲ့ၾကတာပါ။

သုေတသနကုိဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့Dr Javier Gonzalez က"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေလ့လာခ်က္က အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြမွာ ပါတဲ့ ကာဘုိဟုိက္ဒရိတ္(သၾကား) ေတြဟာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တံေထြးထဲမွာသာသိမ္းဆည္းထားတာျဖစ္ၿပီး ၾကြက္သားထဲမွာမဟုတ္တာကိုေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။"

သိပၸံပညာရွင္ေတြက ေရတစ္လီတာ ထဲမွာ သၾကား ၉၀ဂရမ္ ထည့္ေသာက္တာဟာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့ အခါ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ၾကာ အေကာငး္ဆံုး လွဳပ္ရွားမွဳေတြ ေပးစြမ္းႏုိင္ တယ္လုိ႔ ေဖာ္ထုတ္ ခဲ့ပါတယ္။

Ref: Mirror

Originally published at - http://health.thithtoolwin.com/2016/01/blog-post_21.html


No comments:

Post a Comment