က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Friday, November 13, 2015

အသက္ႀကီးပိုင္း အမ်ိဳးသမီးေတြ အိပ္ခ်ိန္ မမွန္ျခင္းဟာ ဆီးခ်ဳိ ေသြးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားဖို႔ အခြင့္အေရး မ်ားေစ




အိပ္ခ်ိန္ နည္းပါးလြန္းေသာ (သို႔) အိပ္ခ်ိန္ မ်ားလြန္းေသာ အသက္ႀကီးပိုင္း အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ဆီးခ်ဳိ ၊ ေသြးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားဖို႔ အခြင့္အေရး မ်ားေနတယ္လို႔ သုေတသန အသစ္တစ္ခုက တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

ေလ့လာမႈက ေဆြးေႏြးခဲ့တာက တစ္ေန႔ကို ၆ နာရီထက္နည္းေအာင္ အိပ္ခ်ိန္နည္းပါးျခင္း နဲ႔ ေန႔စဥ္ ၈ နာရီထက္ပိုသည္အထိ အိပ္ခ်ိန္မ်ားျပားေနျခင္းတို႔လို နာတာရွည္ အိပ္ခ်ိန္မမွန္ျခင္းဟာ သက္လတ္ပိုင္း နဲ႔ သက္ႀကီးပိုင္း အမ်ိဳးသမီး ေတြမွာ အမ်ိဳးအစား ၂ ဆီးခ်ိဳ ၊ ေသြးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္ႏႈန္းကို မ်ားျပားေစႏိုင္တယ္ဆိုတာပါပဲ။

သုေတသီေတြ ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့တာက တစ္ေန႔ကို သာမန္ အိပ္ခ်ိန္ထက္ ၂ နာရီမ်ားေနျခင္းဟာ အမ်ိဳးအစား ၂ ဆီးခ်ိဳ ၊ ေသြးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားဖို႔ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အခြင့္အလမ္းမ်ားလာေစၿပီး အျခား ေရာဂါလကၡဏာ ေတြျဖစ္တဲ့ အစားအေသာက္မမွန္ျခင္း ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာလႈပ္ရွားမႈ မ်ားမွာ အခက္အခဲ ရွိလာျခင္း ၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ေဟာက္ျခင္း ၊ အိပ္ေနရင္း အသက္ရႈ ရပ္ရပ္သြားျခင္း ၊ စိတ္ဖိစီးျခင္း ၊ ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္မ်ား ေျပာင္းလဲလာျခင္း တို႔ကိုပါ ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈ တစ္ခုက ျပသခဲ့ဖူးတာကေတာ့ တစ္ေန႔ကို အိပ္ခ်ိန္ ၇ နာရီ (သို႔) ၈ နာရီ အိပ္သူေတြထက္စာရင္ အိပ္ခ်ိန္ နည္းလြန္းသူေတြ ၊ မ်ားလြန္းသူေတြဟာ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားတယ္ဆိုတာပါ။ ကာလၾကာရွည္ အိပ္ခ်ိန္ မမွန္မႈဟာ အစားအေသာက္ ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈ ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ နဲ႔ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ ျဖစ္ႏိုင္ေျခတို႔မွာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ ထားတဲ့ ေလ့လာမႈ ေတြမရွိခဲ့ပါဘူး။

Diabetologia ဂ်ာနယ္မွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေလ့လာမႈ အသစ္အရေတာ့ အသက္ ၅၅ ႏွစ္ကေန အသက္ ၈၃ ႏွစ္ၾကားရွိၿပီး ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ မရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး အေယာက္ ၅၉၀၀၀ ေယာက္ကို သကၠရာဇစ္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ေလ့လာၾကည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္တုန္းက ထိုအမ်ိဳးသမီးေတြကိုယ္တိုင္ တင္ျပထားတဲ့ အသက္ ၂၄ ႏွစ္အရြယ္ အိပ္ခ်ိန္ နဲ႔ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္ၾကားက ျခားနားမႈေတြကို မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါတယ္။

အစားအေသာက္ ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈ ေတြနဲ႔ အျခား လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုလည္း ၂ ႏွစ္ကေန ၄ ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ ပံုမွန္ Update လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ တစ္ေန႔ကို အိပ္ခ်ိန္ ၆ နာရီထက္နည္းျခင္း နဲ႔ ၈ နာရီထက္မ်ားျခင္းတို႔ဟာ အမ်ိဳးအစား ၂ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ားေစႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ခဲ့ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Ref : Mirror

Original link - http://health.thithtoolwin.com/2015/11/blog-post_14.html

ဒီပို႔စ္ေလးကို သေဘာက်ရင္
လုပ္ေပးခဲ့ေနာ္။

No comments:

Post a Comment