က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Tuesday, May 2, 2017

အိပ္စက္လြန္ ေရာဂါ




“စားတာ အသား၊ အိပ္တာ အား” လို႔ ဆိုရိုး စကား ရွိေပမယ့္ လိုတာထက္ ပိုအိပ္စက္တာ၊ အခ်ိန္ အမ်ားႀကီး ပိုအိပ္ေန တတ္တာက ေရာဂါ ဆိုးႀကီး တခု ျဖစ္သလို တျခား ေရာဂါေတြ ကိုလည္း ျဖစ္ပြား ေစပါတယ္။

လူတဦးနဲ႔ တဦး လိုအပ္ခ်က္ မတူညီ တာေၾကာင့္ လူတိုင္း အတြက္ အိပ္စက္ခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ လိုတယ္ဆိုတာ သတ္မွတ္ေပးဖို႔ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ အၾကမ္း ဖ်င္းေတာ့ အ႐ြယ္ေရာက္သူ တဦးဟာ ၇ နာရီကေန ၈ နာရီေလာက္ အထိ အိပ္စက္ဖို႔ သင့္ပါတယ္။

အိပ္ေရးပ်က္ရင္ အစားပ်က္တတ္ၿပီး၊ အစားပ်က္ရင္ အားနည္းလာတတ္ပါတယ္။ အားနည္းရင္ ခႏၶာကိုယ္ထဲကို ေရာဂါဘယ ေပါင္းစုံ ဝင္ေရာက္ လာ နိုင္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အိပ္ခ်ိန္မ်ားျပားလြန္းတာကလည္း သင့္က်န္းမာေရး အတြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြ ေပးနိုင္ပါတယ္။

တကယ္လို႔ သင့္ခႏၶာကိုယ္က ၉ နာရီထက္ ပိုလြန္ၿပီး အိပ္စက္ဖို႔ ေတာင္းဆိုလာၿပီ၊ အိပ္စက္ခ်င္ေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးမွာ ဆိုးဝါးမႈ တခုခု ရွိလာေနၿပီ၊ ေရာဂါတခုခု ရွိေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္စက္လြန္ေရာဂါနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ က်န္းမာေရး ျပႆေတြကို ေျပာျပပါမယ္။

စိတ္အားငယ္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း ျဖစ္ေစသည္

၂၀၁၄ ခုႏွစ္က အ႐ြယ္ေရာက္ အႁမႊာေတြနဲ႔ စမ္းသပ္သုေတသန ျပဳခ်က္အရ အိပ္စက္ခ်ိန္ ရွည္ၾကာသူေတြမွာ စိတ္အားငယ္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း ေရာဂါလကၡဏာေတြ ပိုမိုေတြ႔ ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၇ နာရီကေန ၉ နာရီၾကား အိပ္စက္တဲ့ သူေတြက အဲဒီေရာဂါလကၡဏာ ျပတာ ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိၿပီး၊ ၉ နာရီထက္ ပိုၿပီး အိပ္စက္သူေတြကေတာ့ ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိတာ ေတြ႔ရ ပါတယ္။

ဦးေႏွာက္ကို ထိခိုက္ေစသည္

၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြနဲ႕ စမ္းသပ္ သုေတသနျပဳ ရာမွာေတာ့ သာမန္ လိုအပ္တဲ့ အိပ္ခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီး အိပ္စက္ တတ္သူေတြမွာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အလုပ္ လုပ္ေဆာင္မႈကို ဟန႔္တားတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစပါသတဲ့။ ၉ နာရီထက္ေက်ာ္လြန္ၿပီး အိပ္စက္သူေတြ အတြက္ေတာ့ အိပ္စက္ျခင္းက သူတို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ထိခိုက္ေစတဲ့ အျပင္ ရင့္ေရာ္ေစတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မႈ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေစသည္

အိပ္စက္ျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကိုရီးယား သုေတသနအဖြဲ႕ တခုဟာ ကေလးရဖို႔ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ၆၅၀ ဦး ကို စမ္းသပ္ေလ့လာခဲ့ရာမွာေတာ့ အိပ္စက္လြန္သူမ်ားမွာ မ်ိဳးပြားမႈႏွင့္ သေႏၶေအာင္ျမင္မႈဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ ပိုမို ေတြ႕ရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ တေန႕ကို ၇ နာရီကေန ၈ နာ အတြင္း အိပ္စက္သူေတြက ၉ နာရီကေန ၁၁ နာရီ အထိ အိပ္စက္သူေတြထက္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မႈ ျပႆနာ ျဖစ္ပြားမႈ နည္းပါးပါတယ္။

ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ေစသည္

ကေနဒါ နိုင္ငံ ကြီဘက္ၿမိဳ႕က သုေတသန ပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေလ့လာမႈမွာေတာ့ တေန႕ကို ၈ နာရီထက္ ပိုၿပီး အိပ္စက္သူေတြဟာ ဆီးခ်ိဳ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားဖို႔ ပုံမွန္ထက္ ၂ ဆပို ျဖစ္နိုင္ေျခ ရွိပါတယ္။ တရက္မွာ ၇ နာရီနဲ႕ ၈ နာရီၾကား အိပ္စက္သူေတြမွာေတာ့ က်န္းမာေရး ျပႆနာနည္းပါးၿပီး ခႏၶာကိုယ္တြင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ထိန္းညွိေပးပါသတဲ့။

ႏွလုံးကို အားနည္းေစသည္

၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ျပဳလုပ္တဲ့ အေမရိကန္ ႏွလုံးအထူးကုပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ တင္ျပတဲ့ သုေတသန စာတမ္းမွာေတာ့ တရက္ကို ၈ နာရီနဲ႕ အထက္ အိပ္စက္သူေတြမွာ ႏွလုံးဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လူေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကို စမ္းသပ္သုေတသနျပဳထားတဲ့ ဒီ သုေတသနစာတမ္းမွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားတာက အိပ္စက္ လြန္သူေတြမွာ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈ ၂ ဆ ျဖစ္ပြားေစၿပီး၊ ေသြးလႊတ္ေၾကာဆိုင္ရာ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈ ၁ ဒသမ ၁ ဆ ပိုမို ျဖစ္ပြား ေစနိုင္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ။

ညႊန္း – www.onlymyhealth.com

From : ဧရာဝတီ by ေအဘယ္လ္

Originally published at - https://burma.irrawaddy.com/lifestyle/2017/05/02/134106.html

No comments:

Post a Comment