က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Wednesday, January 27, 2016

မအုိေအာင္ ေဆာင္သင့္တဲ့ အခ်က္မ်ား




ဘယ္သူမွ ဆံပင္ေတြ ျဖဴလာၿပီ၊ အေရျပားေတြ တြန္႔လာၿပီလို႔ ေျပာရင္ ႀကိဳက္မယ္ မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔တိုင္း မွန္ၾကည့္ၿပီး ေသာကေရာက္ ရသူေတြ မ်ားပါတယ္။ မအိုေအာင္ လုပ္တဲ့နည္း ရွိပါတယ္။ အခ်ိန္ မတိုင္မီွ သူမ်ားနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ အိုစာက်သြား လိုက္တာေနာ္လို႔ အေျပာ မခံရေအာင္ အစား၊ အေသာက္၊ အေနအထိုင္၊ အအိပ္ စတဲ့ ကိစၥေတြကို ဆင္ျခင္လို႔ ရပါတယ္။

စိတ္ဖိစီး မခံပါနဲ႔

လူေတြက အလုပ္မ်ားတယ္၊ အလုပ္ရႈပ္ ေနတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ ၾကတယ္။ စိတ္ရႈပ္ခံ ေနတာကိုက ေမာ္လီက်ဴး ေတြကို ပ်က္စီး ေစတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာထဲက ဆဲလ္ေတြ ပ်က္တာျမန္ရင္ အိုတာျမန္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ေတာ့ လုပ္ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာမွ ငါမပါ မၿပီးဆုိတဲ့ စိတ္မ်ဳိး မထားပါနဲ႔။ လုပ္ႏုိင္မွ အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုိင္းတတ္ေအာင္ စီမံႏုိင္ဖို႔လည္း လုိပါတယ္။

အခ်ဳိကို ေရွာင္

က်န္းမာေအာင္ အခ်ဳိေရွာင္ရမယ္။ သၾကားမွာ ပါတဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေတြက ပရိုတိန္း ဖိုင္ဘာေတြကို ဖ်က္ဆီး တတ္ပါတယ္။ Glycation ေတြကို ဖ်က္ဆီး တာကလည္း သၾကားပါပဲ။ Glycation ေတြ ပ်က္စီးရင္ အေရျပားေတြ ခန္းေျခာက္ ႏိုင္တယ္။ ရလဒ္ေတြက မ်က္ကြင္း ညိဳမယ္၊ အသံ ပ်က္မယ္၊ အေရျပားေတြ တြန္႔လာႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳိကို ေရွာင္သင့္တယ္။

တစ္ည အနည္းဆံုး ၅ နာရီ အိပ္မယ္

အအိပ္အေန နည္းရင္ မ်က္လံုးေအာက္က မ်က္ရစ္ေတြ မုိ႔ေမာက္ ထြက္လာ တတ္တယ္။ အဲဒီ လကၡဏာဟာ ဇရာရဲ႕ လကၡဏာ တစ္မ်ဳိးပဲ။ ဆရာ၀န္ေတြ ကေတာ့ ၇ နာရီေလာက္ ရေအာင္ အိပ္သင့္တယ္လို႕ ေျပာၾကတယ္။ အိပ္ခ်ိန္ မရဘူး ဆုိတာေတာင္ ၅ နာရီေလာက္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္ေပး သင့္တယ္။ အိပ္တာနည္းရင္ စိတ္ပင္ပန္းမယ္၊ ေသာကမ်ားမယ္၊
ႏုံးခ်ည့္ၿပီး ေနလိမ့္မယ္။

တီဗီေရွ႕မွာ အၾကာႀကီး မထုိင္ပါနဲ႔

တီဗီေရွ႕မွာ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္ ထုိင္လုိက္ရင္ ဆဲလ္ေတြ ထဲမွာ သၾကားဓာတ္က အနည္ထုိင္ သြားမယ္။ ရလဒ္က အ၀လြန္ လာတယ္။ အ၀လြန္ရင္ အသားအေရေတြ
ေပ်ာ့တြဲၿပီး ပ်က္စီး လာႏုိင္တာ သတိျပဳရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ နာရီ၀က္ေလာက္ ထုိင္ၿပီးတုိင္း လႈပ္ရွားမႈ တစ္ခုခု လုပ္သင့္တယ္။

အလုပ္မွာ ၾကာၾကာ ထုိင္ေနသလား

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ၾကာၾကာ ထိုင္တတ္သူေတြ ေက်ာက္ကပ္ ေရာဂါ ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ႏွလံုးနဲ႔ ကင္ဆာ ျဖစ္ပြားမႈေတြ ဟာလည္း အလြန္ ထုိင္သူေတြမွာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ပတ္ကို မိနစ္ ၁၅၀ ေလာက္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ႏုိင္ရင္ အသက္ ၁၀ႏွစ္ ကေန ၁၃ႏွစ္ အထိပုိၿပီး ရွည္ႏုိင္တယ္။

မ်က္လံုးကို Eye Cream ေတြ မသံုးပါနဲ႔

အသားအေရ ေကာင္းေအာင္ဆုိၿပီး ခရင္မ္ေတြ လိမ္းၾကတယ္။ မ်က္လံုး အတြက္ Eye Cream ေတြ မသံုးဖို႔ လုိပါတယ္။ မ်က္၀န္း တစ္၀ုိက္က အေရျပားေတြဟာ ပုိၿပီးႏူးညံံ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ်က္စီးတာ ျမန္တယ္။ မ်က္၀န္း တစ္၀ုိက္တင္းၿပီး ေျခာက္ေသြ႔လြန္းရင္ လိုင္းေတြ ေပၚလာ တတ္တာကို သတိျပဳ သင့္ပါတယ္။

ေခါင္းအံုးနဲ႔ မ်က္ႏွာ ကပ္အိပ္ပါ

ေခါင္းအံုးေပၚမွာ ေမွာက္လ်က္ အိပ္တာ သို႔မဟုတ္ တေစာင္း အိပ္တာဟာ မ်က္ႏွာ အေရျပားေတြမွာ အေရး အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပက္လက္အိပ္တာက
ႏုပ်ဳိဖို႔ ပိုေကာင္းေစမွာပါ။

အပူ သုိ႔မဟုတ္ အေအးကို စုပ္တံႏွင့္ ေသာက္ျခင္း

အရည္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ေသာက္ရာမွာ Straw လုိ႔ ေခၚတဲ့ စုပ္တံနဲ႔ ေသာက္တာက သြားမွာ အစြန္း အထင္းေတြ ေလွ်ာ့ေစေပမယ့္ အေရး အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေစလို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ သင့္ပါတယ္။

အဆီမ်ားမ်ား မစားပါနဲ႔

အဆီဆုိတာ ငယ္ရြယ္စဥ္ ေကာင္းေပမယ့္ အရြယ္ ရလာရင္ေတာ့ ေရွာင္တာ ေကာင္းပါတယ္။ အဆီမ်ားတဲ့ အသား၊ သစ္ၾကားသီး၊ ေျမပဲဆန္၊ ေနၾကာေစ့ ေတြကို
ေရွာင္သင့္ ပါတယ္။ ငါးေသးေသး ေလးေတြနဲ႔ အသီးအရြက္ မ်ားမ်ား စားသင့္ ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ႏွလံုးေကာင္းရင္ မအိုဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဆင္ျခင္စားဖို႔ ေျပာတာပါ။

ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ေခြ မေနပါနဲ႔

ထုိင္လည္း မတ္မတ္ထုိင္၊ သြားလည္း မတ္မတ္ သြားပါ။ ကြန္ပ်ဴတာ ေရွ႕မွာ ၾကာၾကာ ထုိင္ရသူေတြ ခါးကုိ ေကြးၿပီး အထုိင္မ်ားရင္ ခါးကုန္း သြားႏုိင္ ပါတယ္။ ကုိယ္ခႏၶာ အေနအထုိင္ဟာ ၾကြက္သားေတြကို အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခါးကို သတိထား ယိုင္မသြားေစနဲ႔လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။

Ref: Everyday Habits That Are Aging You, Linda Melone

The Voice Weekly

Originally published at - https://www.facebook.com/thevoiceweekly/


No comments:

Post a Comment