က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Monday, October 12, 2015

တစ္လအတြင္း သၾကားႏွင့္ အရက္ေရွာင္ပါက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ႏွင့္ အဆီ သိသိသာသာ က်




သၾကားမွာ မေကာင္းတဲh သက္ေရာက္ မႈေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာနဲ႔ သၾကားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ အစာကေန ဘာေၾကာင့္ လံုး၀ေရွာင္သင့္တယ္ ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုး ၾကားဖူး ၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

သၾကားေရွာင္တဲ့ အတြက္ ဘယ္လို သိသာတဲ့ ေျပာင္းလဲ မႈေတြျဖစ္လာ တယ္ ဆိုတာကို ဒက္ရွ္လူမ်ိဳး Sacha Harland က သက္ေသျပ ခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ တစ္လၾကာ သၾကားနဲ႔ အရက္ ကိုေရွာင္ၿပီး ေနထိုင္ ခဲ့ပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈ အတိုင္းအတာနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ရလဒ္ေတြကို ဗီဒီယို ဖိုင္ကေန တဆင့္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာ စရာ ရလဒ္ေတြက ဘာေတြလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ၁၀ ေပါင္က်သြားၿပီး ေသြးေပါင္ခ်ိန္၊ ေသြးအတြင္း သၾကားဓာတ္နဲ႔ အဆီဓာတ္ ေတြ သိသိသာသာ ေလ်ာ႔က် သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

“ကြ်န္ေတာ္ အံ့အားသင့္ဆံုး အခ်က္က ခႏၶာကိုယ္ စနစ္ထဲကို သၾကားဓာတ္ ျပန္ေပးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္က ေျပာင္းျပန္ တံု႔ျပန္မႈေတြ ေပးေတာ့တာပဲ။

သၾကားျပန္စ စားတဲ့ တစ္ပတ္ခြဲ ၾကာအခ်ိန္ အတြင္းမွာ arrhythmia (ႏွလံုးေဖာက္) တာ ႏွစ္ႀကိမ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။” လို႔ တစ္လၾကာ သၾကားနဲ႔ အရက္ေရွာင္ၿပီး စမ္းသပ္ခံ ခဲ့တဲ့ ေဟာ္လန္သား Hague ကေျပာ ခဲ့ပါတယ္။



“ကြ်န္ေတာ္က ေတာ္ရံုနဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ေရာဂါ ရွိခဲ့တယ္။ မနက္ ၃နာရီ (ဒါမွမဟုတ္) ၄နာရီ ေလာက္ထိကို အိပ္လို႔ မရတာ။ ဒါလည္း စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္က သၾကားနဲ႔ မရင္းႏွီးေတာ့ဘူး။ မူးယစ္ေဆး လိုကို ျဖစ္လာတာ။” လို႔ သူက ထပ္ ေျပာပါတယ္။

သူဟာ အစမွာ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္ေပမဲ့ တစ္လတာ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးရင္ ရမယ့္ ရလဒ္ အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး စားေသာက္ ေနထိုင္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဘီယာေရွာင္ရတယ္၊ အရက္ေရွာင္ ရတယ္၊ ဟမ္ဘာကာ မစားရဘူး၊ အႀကိဳက္ဆံုး နံနက္စာျဖစ္တဲ့ ေျမပဲယို ကိုေတာင္ ေရွာင္ခဲ့ရ ပါတယ္။

တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္၊ ၾကာတဲ့ အခါမွာ က်င့္သား ရလာၿပီး ေအးေဆး ျဖစ္သြား ၾကပါတယ္။ တစ္လကုန္ ခါနီးမွာေတာ့ ပိုမို လြယ္ကူလာၿပီး အင္အားလည္း ပိုရွိလာ ပါတယ္။

ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခခံ တည္ေဆာက္ ပံုမွာတင္ ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ဟာ 135/75 ကေန 125/75 ကိုေျပာင္း သြားခဲ့ ပါတယ္။ ေသြးတြင္း အဆီဓာတ္ဟာလည္း 4.6 ကေန 4 အထိ က်သြား ပါတယ္။

သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဥပမာ အခ်က္ေလးေတြ ၾကားၿပီးၿပီ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ႀကိဳးစားမယ္ ဆိုရင္လည္း မပိုဘူး ဆိုရင္ေတာင္ အလားတူ ရလဒ္မ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ မွာပါ။

Original link - http://health.thithtoolwin.com/2015/10/blog-post_87.html


No comments:

Post a Comment