က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Thursday, December 17, 2015

တစ္ညကို ၉ နာရီထက္ ပို အိပ္စက္ျခင္းဟာ ေစာေစာ ေသဖို႔ အခြင့္လမ္း ၄ ဆ မ်ားေစ




ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အၿမဲ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ စကားက အိပ္စက္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုး ေဆး၀ါး တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ဒါေပ မယ့္လည္း ေလ့လာမႈ အသစ္ တစ္ခုက ထုတ္ေဖာ္ ျပသ လိုက္တာ ကေတာ့ အိပ္စက္ခ်ိန္ လြန္ကဲျခင္း ဟာလည္း သင့္ က်န္းမာေရးကို ဆိုးရြားစြာ ထိခိုက္ ေစႏိုင္ ပါတယ္။ တစ္ညကို ၉ နာရီထက္ ပိုၿပီး အိပ္စက္ျခင္း နဲ႔ တစ္ေန႔တာ အတြက္ ထိုင္ခ်ိန္ လြန္ကဲျခင္း နဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ခ်ိန္ မရွိျခင္းတို႔ကို ေပါင္းစပ္ လိုက္တဲ့ အခါမွာ တန္ျပန္ လာတဲ့ က်န္းမာေရး သက္ေရာက္ မႈဟာ ေဆးလိပ္ ေသာက္ျခင္း နဲ႔ အရက္ ေသာက္ျခင္း တို႔လုိ ဆိုးက်ိဳး ျဖစ္ေစႏိုင္ တယ္လို႔ ထိုေလ့လာမႈ က ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ စိတ္မ၀င္ စားတဲ့ ဘ၀ေတြမွာ ေနထိုင္ေန သူေတြဟာ အခ်ိန္ေစာစြာ ေသဆံုးဖို႔ ၄ ဆ တိတိ အခြင့္အေရး မ်ားေစႏိုင္ တယ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္ သူေတြက သတိေပး လိုက္ပါတယ္။ အထုိင္ မ်ားျခင္းက သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ တယ္ဆိုတာ ကိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ တုန္းက သက္ေသေတြ ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈေတြ တုန္းကလည္း ရည္ညႊန္းေျပာဆို ခဲ့ၾကတာက အိပ္စက္ျခင္းဟာ က်န္းမာေရး အေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ၾသစေၾတးလ် ႏိုင္ငံ ဆစ္ဒေန တကၠသိုလ္ က ျပဳလုပ္ ခဲ့တဲ့ ဒီေလ့လာ မႈကေတာ့ အိပ္စက္ျခင္း နဲ႔ ထိုင္ျခင္းတို႔ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ ကို ပထမဆံုး အႀကိမ္ ေလ့လာ ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သုေတသီအဖြဲ႕ဟာ အသက္ ၄၅ ႏွစ္နဲ႔ အထက္မွာ ရွိတဲ့ လူဦးေရ ၂၃၀၀၀၀ ေယာက္တို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရး အေလ့ အက်င့္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ ခ့ဲပါတယ္။ သုေတသီေတဗြဟာ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏႈန္းမ်ားေစတဲ့ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း ၊ အရက္ အလြန္ အကၽြံေသာက္ျခင္း ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစား စားေသာက္မႈ နည္းျခင္း နဲ႔ ရုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ တက္ၾကြမႈ မရွိျခင္း တို႔လို လူေနမႈ အက်င့္ စရိုက္ေတြ ဆန္းစစ္ ေလ့လာ ခဲ့ပါတယ္။

သုေတသီေတြဟာ ထိုအမူအက်င့္ေတြထဲကို အခ်ိန္ၾကာရွည္စြာ ထိုင္ျခင္း ၊ အိပ္ခ်ိန္ နည္းျခင္း / မ်ားျခင္း တို႔ကိုပါ ေပါင္းထည့္ လိုက္ျပန္ ပါတယ္။

သူတို႔ဟာ ထို အမူအက်င့္ေတြထဲကမွ မတူညီတဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို ေပါင္းစပ္ၿပီး ဘယ္ေပါင္းစပ္မႈက ေသဆံုးခ်ိန္ ေစာေစႏိုင္သလဲ ဆိုတာကိုေလ့လာ ခဲ့ရာမွာ အခ်ိန္ၾကာရွည္စြာ အိပ္စက္ျခင္း ၊ အထိုင္မ်ားျခင္း နဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္မႈ နည္းပါးျခင္းတို႔ဟာ အေသ ေစာေစႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သုေတသီေတြ ဘက္က ထည့္သြင္းေျပာၾကား ခဲ့တာက အဲဒီလို အမူ အက်င့္ေတြဟာ ကမာၻ တစ္၀ွမ္းမွာ လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၃၈ သန္း ကို ေသဆံုးေစခဲ့တဲ့ ႏွလံုးေရာဂါ ၊ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳ နဲ႔ ကင္ဆာေရာဂါတို႔ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ တယ္ ဆိုတာပါပဲ။

Ref : Dailymail

Original link - http://health.thithtoolwin.com/2015/12/blog-post_16.html


No comments:

Post a Comment