က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Tuesday, November 24, 2015

ရံုးပိတ္ရက္မွာ ေနာက္က်မွ အိပ္ယာထျခင္း ဟာ က်န္းမာေရး ထိခိုက္ေစႏိုင္




ေန႔ခင္းဘက္ အလုပ္ လုပ္ရတဲ့ လူအမ်ား စုဟာ အလုပ္ လုပ္ရတဲ့ ေန႔မွာ အေစာႀကီး ထၿပီး အလုပ္သြားၾကတဲ့ အတြက္ အလုပ္ ပိတ္ရက္ေတြမွာ ေနာက္က်မွ အိပ္ယာ၀င္ၿပီး ေနာက္က်မွ အိပ္ယာထ တတ္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီလို ပံုမွန္ အိပ္ခ်ိန္ေတြကို စပ္ၾကား စပ္ၾကား ေျပာင္းလဲ လိုက္ျခင္းဟာ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ ေရာဂါေတြကို ျဖစ္ေစႏိုင္ တယ္လို႔ ေလ့လာမႈ အသစ္ တစ္ခုအရ သိရပါတယ္။

ေန႔ဆိုင္း ၊ ညဆိုင္းအလုပ္ လိုမ်ိဳး ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ အလုပ္ခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရသူေတြ ၊ ေန႔စဥ္ အလုပ္ခ်ိန္ထက္ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ေနရသူေတြဟာ က်န္းမာေရးမွာ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ သက္ေရာက္မႈ ေတြ ရရွိခဲ့ၾကတယ္လို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈ ေတြက ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အခုတစ္ႀကိမ္မွာလည္း Pittsburgh တကၠသိုလ္က သုေတသန အသစ္တစ္ခုက အိမ္ယာထ ေနာက္က်ျခင္းဆိုတဲ့ လူမႈေရးအခ်ိန္ကာလ ကြဲျပားျခင္း ဟာ အေျခခံအားျဖင့္ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။

လူမႈေရးအခ်ိန္ကာလ ကြဲျပားျခင္းဆိုတာဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လူမႈေရးဆိုင္ရာ အိပ္ခ်ိန္ေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ သဘာ၀ အခ်ိန္လည္ပတ္မႈေတြနဲ႔ လြဲေခ်ာ္သြားတာကို ဆိုလိုတာပါ။ သုေတသီေတြကေတာ့ လူမႈေရးအခ်ိန္ကာလ ကြဲျပားျခင္း ဟာ အ၀လြန္ျခင္း နဲ႔ အျခား ႏွလံုးေသြးေၾကာဆိုင္ရာ အေျခအေနေတြကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

သုေတသီေတြဟာ အသက္ ၃၀ ကေန ၄၀ ၾကားရွိၿပီး ၅၃ ရာခိုင္ႏႈန္းက အမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္ကာ ၊ ၈၄ ရာခိုင္ႏႈန္းက လူျဖဴေတြျဖစ္တဲ့ လုပ္အားေပး ေဗာ္လန္တီယာ ၄၄၇ ေယာက္ကို ေလ့လာၾကည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၄၄၇ ေယာက္လံုးဟာ က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး တစ္ပတ္ကို ၂၅ နာရီ အလုပ္ခ်ိန္ရွိ တဲ့ အလုပ္ကိုယ္စီ လုပ္ကိုင္ေနၾကပါတယ္။

ထို လုပ္အားေပးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ ၂၄ နာရီအတြင္း အိပ္ခ်ိန္အေရအတြက္တို႔ကို ေျခရာခံေပးမယ့္ လက္ပတ္ ေတြ ၀တ္ဆင္ေပးထားၿပီး သူတို႔ေန႔စဥ္စားသံုးတဲ့ အစားအစာ ေတြနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္း အေလ့အထ ေတြကို ေမးျမန္းခံခဲ့၇ပါတယ္။

သုေတသီေတြ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့တာကေတာ့ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ လုပ္အားေပး ေတြ ဟာ ေနာက္က်မွ အိပ္ေလ့ရွိၾကၿပီး ထိုသို႔ ေနာက္က်မႈဟာလည္း အလုပ္လုပ္တဲ့ ရက္ေတြမွာထက္ အလုပ္အားတဲ့ ရက္ေတြမွာ ပိုမ်ားတာကိုေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

အဲဒီလို အားလပ္ရက္မွာ အိပ္ခ်ိန္ေျပာင္းလဲသြားသူေတြဟာ တစ္ပတ္လံုး အိပ္ခ်ိန္မွန္ကန္သူေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုလက္စထေရာ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆိုးရြားတာကိုေတြ႕ရၿပီး ျမန္ဆန္တဲ့ အင္ဆူလင္ပမာဏေတြမ်ားျပားေနကာ BMI လည္း ျမင့္မားေနတာကိုေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

"အိပ္ခ်ိန္ စားခ်ိန္ မမွန္ကန္မႈ အေပၚအာရံုစိုက္တဲ့ ေဆးရံု ေဆးခန္းဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအတြက္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ မိသားစုေတြကို အိပ္ခ်ိန္စားခ်ိန္ မွန္ကန္စြာတည္ေဆာက္ဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ ပညာေပးမႈ ေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။" လို႔ ဒီသုေတသန ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာ Wong ကဆိုပါတယ္။

ဒီေလ့လာမႈကို Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism ဆိုတဲ့ ဂ်ာနယ္မွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။

Ref : Upi

Original link - http://health.thithtoolwin.com/2015/11/blog-post_55.html

ဒီပို႔စ္ေလးကို သေဘာက်ရင္
လုပ္ေပးခဲ့ေနာ္။

No comments:

Post a Comment