က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Thursday, February 9, 2017

ညလယ္ပုိင္း ႏိုးေလ့ ရွိျခင္းဟာ စုိးရိမ္စရာ မဟုတ္ဟု ေဆး ပညာရွင္မ်ား ဆုိ




လူတိုင္း နီးပါး ညလယ္ပုိင္း ေလာက္ဆုိ အိမ္ယာက ႏုိးတတ္တဲ့ သေဘာေလး ရွိပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ အတြက္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ေတြက အတိအက် ခ်ိန္သား ကုိက္ၿပီးသားလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီလုိအေျခအေနက Insomnia လုိ႔ေခၚတဲ့ အိပ္ေရးပ်က္ ေရာဂါနဲ႔ေတာ့ မတူပါဘူး။ 19 ရာစုႏွစ္ ေနွာင္းပုိင္းတုန္း ကေတာ့ ဒီလုိ ခဏခဏ ျဖစ္ရင္ Insomnia လုိ႔ ေဆးပညာရွင္ ေတြက ယူဆ ခဲ့ပါတယ္။

တကယ္လုိ႔ ညလယ္ပုိင္း အိပ္ယာက ႏုိးလာလုိ႔ ျပန္အိပ္ဖုိ႔ အခက္အခဲ ရွိတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အိမ္မႈ ကိစၥ လုပ္ျခင္း၊ တရားထုိင္ျခင္း၊ သုိ႔တည္း မဟုတ္ ခ်စ္ခင္သူနဲ႔ တေရးတေမာ ခ်စ္တင္းေႏွာျခင္း ျပဳလုိက္ ပါက အိပ္စက္ဖုိ႔ လြယ္ကူ သြားေစမယ္လုိ႔ ေဆးဘက္ ဆုိင္ရာက အႀကံေပး ထားပါတယ္။

ဒီလုိအေျခအေနမွာ ဖုန္းျပန္သုံးျခင္း၊ တီဗြီၾကည့္ျခင္းေတာ့ မလုပ္သင့္ပါဘူးတဲ့။

ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ေရး၊ ႏွစ္ေရး အိပ္စက္လုိက္ရျခင္းဟာ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။

Virginia Polytechnic and State University တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ Roger Ekirch က ” 16 ရာစုႏွစ္ေတြတုန္းကေတာင္ ဒီလုိ ညလယ္ပုိင္း လန္႔ႏုိးရင္ ခ်စ္သူ၊ ဇနီးခင္ပြန္းနဲ႔ ခ်စ္တင္းေနွာ လိုက္တာက အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ညႊန္းဆုိခဲ့တဲ့ ေဆးပညာရွင္ေတြ ရွိခဲ့ဖူး ပါတယ္ “လို႔ ေျပာခဲ့ ပါတယ္။



2001 ခုႏွစ္မွာ ပါမာကၡက Roger က စာတမ္း တစ္ခု ထုတ္ျပန္ ခဲ့ၿပီး 16 ႏွစ္ အတြင္းမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသန စစ္တမ္းေတြကို အေျခခံၿပီး၊ လူေတြဟာ မတူညီတဲ့ အေျခ အေနႏွစ္ခုနဲ႔ အိပ္စက္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ခဲ့ပါတယ္။

2005 ခုႏွစ္မွာေတာ့ Roger ဟာ At Day’s Close: Night in Times Past ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကို ေရးသား ျပဳစုခဲ့ၿပီး၊ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာမႈ 500 ေလာက္ ထည့္သြင္းေရးသား ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ယေန႔ေခတ္ မွာေတာ့ အိပ္စက္မႈ နည္းပါးျခင္းဟာ ႏွလုံးေရာဂါရဲ႕ ေရွ႕ေျပး လကၡဏာ တစ္ခု အျဖစ္ လက္ခံ ထားၾကၿပီး၊ တကယ္လည္း မွန္ကန္ တယ္လုိ႔
ေျပာလုိ႔ ရတဲ့ အေန အထားပါဘဲ။

သုိ႔ေပမယ့္ ညလယ္မွာ အိပ္ယာက ႏုိးျခင္းကေတာ့ ႏွလုံးေရာဂါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ၿပီး၊ ဦးေနွာက္ဆဲလ္ ေတြဟာ ပုံမွန္ အတိုင္း Active ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အာ႐ုံ စူးစုိက္မႈ အားေကာင္း ေနေသးေၾကာင္း ျမင္သာေစတဲ့ အေျခအေန တစ္ရပ္လုိ႔ ေဒါက္တာ Roger က ဆုိခဲ့ ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ပုံမွန္အခ်ိန္ အတုိင္း ညလုံးေပါက္ တစ္စပ္တည္း အိပ္စက္ရင္လည္း က်န္မားေရးကို ထိခုိက္ေစမႈ မျဖစ္ေစဘူးလုိ႔ ဆုိထား ပါတယ္။

အခ်ိဳ႕ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ အိပ္စက္ေလ့ ရွိသူေတြကေတာ့ စိတ္ပုိင္းဆုိ္င္ရာ တစ္ခုခု မွားယြင္းေနလုိ႔ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ပုံမွန္အတိုင္း ညလုံးေပါက္ အိပ္စက္လုိပါက အခန္းအပူခ်ိန္ကို မိမိနဲ႔ သင့္ေတာ္သေလာက္ ခ်ိန္ညႇိဖုိ႔ လုိအပ္ၿပီး၊ မီးအလင္းေရာင္ကို ယဲ့ယဲ့သာ ထြန္းထားသင့္ပါတယ္။

မအိပ္ခင္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ၿပီး ဖိအားေတြ ကင္းစင္ေနၿပီဆုိပါက တစ္ခ်ိဳးတည္း အိမ္ေပ်ာ္ႏုိင္ေၾကာင္း အႀကံေပး ထားပါတယ္။

source : thesun.co.uk

From : SHWEMOM by လင္းေဇာ္ကို (Shwemom)

Originally published at - http://www.shwemom.com

No comments:

Post a Comment