က်န္းမာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း၊ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္မ်ား၊အစားအေသာက္နွင့္ လူေနမႈဘဝမ်ား

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Wednesday, June 1, 2016

သံဓာတ္ခ့်ဳိတဲ့ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနတဲ့ လကၡဏာ ၉ မ်ိဳး




ပ်မ္းမွ် အမ်ဳိးသမီး ၁ဝ ဦးမွာ ေျခာက္ဦး ခန္႔က သံဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ေလ့ ရွိၾကၿပီး သံဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း ရွိ၊ မရွိ ေအာက္ပါ လကၡဏာ ၉ မ်ဳိးနဲ႔ ဆန္းစစ္ နိုင္ပါတယ္။

အလြန္အမင္း ေမာပန္းျခင္း

ခႏၶာကိုယ္က သံဓာတ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ေသြး ကလာပ္စည္း ဆဲလ္ ထဲမွာ ရွိတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္ ကို သယ္ယူ ေပးတဲ့ ေသြးနီဥဓာတ္ တစ္မ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္ ေပးပါတယ္။ သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ လာရင္ က်န္းမာ သန္စြမ္းတဲ့ ေသြးဆဲလ္ေတြ အလံု အေလာက္ မရွိေတာ့လို႔ အလြန္အမင္း ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ လာပါတယ္။

အာ႐ံုစူးစိုက္၍ မရျခင္း

သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ လာရင္ အာ႐ံုခံအဂၤါ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ခ်ဳိ႕ယြင္း သြားတာေၾကာင့္ ပံုမွန္လုပ္ေနက် အလုပ္ေတြ မွာေတာင္ စိတ္အာ႐ံု စူးစိုက္လို႔ မရေတာ့ဘဲ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္း လာပါတယ္။

စိတ္ဝင္စားမႈ မရွိျခင္း

သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ လာတာေၾကာင့္ အာ႐ံုခံ အဖြဲ႕အစည္း ေတြကို ထိခိုက္ ေစ႐ံုသာမက စိတ္ႏွလံုး ေနာက္က်ိလာၿပီး မိမိရဲ႕မိသားစု၊ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေတြအေပၚမွာ အရင္လို စိတ္ဝင္စားမႈမရွိ ေတာ့ဘဲ တစ္ေယာက္ထည္း အထီးက်န္ ေနလိုစိတ္ ျပင္းျပေနတတ္ ပါတယ္။

အသက္ရွဴက်ပ္ျခင္း

ေသြးထဲမွာ သံဓာတ္ လံုေလာက္မႈ မရွိတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္က ေအာက္ဆီဂ်င္ကို အလြန္အမင္း ေတာင့္တလာၿပီး အသက္ရွဴ မဝဘဲ မြန္းက်ပ္မႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ပံုမွန္ အားကစား ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္တဲ့အခါ၊ ပံုမွန္ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ အခါ ေတြမွာ သိသိသာသာ အသက္ရွဴမဝ ျဖစ္လာတာဟာ သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့ လကၡဏာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အသားအေရျဖဴေရာ္ေရာ္ျဖစ္ျခင္း

ႏႈတ္ခမ္းသား၊ လက္ဖဝါး၊ ေအာက္မ်က္ခမ္း အတြင္းသား ေတြမွာ အရင္နဲ႔မတူ ျဖဴဆြတ္ လာတာတို႔၊ လက္ဖဝါး၊ ေျခဖဝါးေတြ ေအးစက္ၿပီး မ်က္ႏွာနဲ႔ အသားအေရေတြ ျဖဴေရာ္ေရာ္ ျဖစ္လာတာေတြ ကလည္း ေသြးနီဥေတြ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္း လာၿပီး ေသြးမေလွ်ာက္ နိုင္ေတာ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ၾကြက္သားေတြနာက်င္ျခင္း

ခႏၶာကိုယ္ ၾကြက္သားေတြမွာ သံဓာတ္ေတြ အားနည္း လာတာေၾကာင့္ ၾကြက္သားေတြ ေပ်ာ့အိေလ်ာ့ရဲ လာၿပီး ေတာ္႐ံုဖိမိ တြန္းမိတာ ကိုေတာင္ အထိမခံ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသားေတြ နာက်င္ လာပါတယ္။

ေျခသည္း၊ လက္သည္းေတြကြဲထြက္ျခင္း

ေျခသည္း၊ လက္သည္း အစပ္နားေတြ သူ ့အလိုလို ကြဲထြက္တတ္ တာကလည္း သံဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။

မၾကာခဏဖ်ားနာျခင္း

အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္း မွ တစ္ဆင့္ အလြယ္တကူ ကူးစက္ႏိုင္တဲ့ အေအးမိ၊ ႏွာေစး၊ ေခ်ာင္းဆိုးလို ရာသီဖ်ားေတြကို မၾကာခဏ ကူးစက္ခံရျခင္း၊ ခါတိုင္းနဲ႔မတူ ေတာ္႐ံု အေအးမိ႐ံုမွ်နဲ႔ ႏွာေခါင္းပိတ္တာ ကလည္း သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ တာပါပဲ။

ပန္းေရာင္ သုိ႔မဟုတ္ အနီေရာင္ ဆီးသြားျခင္း

ေသြးဆံုးၿပီး အမ်ဳိးသမီးေတြ ၁ဝ ဦးမွာ ႏွစ္ဦးေလာက္က ပန္းေရာင္ ဒါမွမဟုတ္ အနီေရာင္၊ နီညိဳေရာင္ ဆီးသြား တတ္ပါတယ္။ အဲဒီ ဆီးအေရာင္ေတြက စေတာ္ဘယ္ရီသီး ေတြ၊ Beet Root (ေခၚ) သၾကားမုန္လာ (ေခၚ) မုန္လာဥနီကို မစားဘဲ ဆီးအေရာင္က သူ႔အလိုလို ေျပာင္းလဲသြားတာ ဟာလည္း သံဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့ တာေၾကာင့္ပါ။

သံဓာတ္ျဖည့္တင္းေပးတဲ့ အစားအစာမ်ား

ပ႐ိုတင္း၊ ဗီတာမင္ B-6၊ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ D ၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ ခႏၶာကိုယ္ အက်ဳိးျပဳ Beta Carotene ၊အမွ်င္ဓာတ္ႏွင့္ တျခား အာဟာရဓာတ္၊ မေပ်ာ္ဝင္လြယ္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ပါဝင္တဲ့ အမဲအသည္း၊ အမဲ(မိုးခုိ)သား၊ အမဲသား၊ ၾကက္ရင္ပံုသား၊ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ ေရႊဖ႐ံုသီးအေစ့၊ ေခ်ာကလက္ စစ္စစ္၊ စမုန္ျဖဴ အေျခာက္၊ တင္လဲရည္ (သကာရည္)၊ Apricots (ေခၚ) ဆီးသီးေျခာက္၊ ပဲနီေလး၊ အာလူး၊ ဟင္းႏုနယ္၊ ပဲကတၱီပါ၊ တုိဟူး၊ ပဲေထာပတ္၊ ဘ႐ိုကိုလီ (ေခၚ) ပန္းေဂၚဖီစိမ္း တို႔ကို စားသံုးသင့္ ပါတယ္။

The Myawady Daily By : ( ေပါက္ေပါက္ )

Originally published at - http://themyawadydaily.blogspot.com/2016/06/blog-post_1.html

No comments:

Post a Comment